wtorek, 24 listopada 2020

Bogu ukrytemu w codzienności

 


Pan blisko jest. Oczekuj Go. Pan blisko jest. W Nim serca moc. Tak śpiewamy w jednym z kanonów Taize. Kochani! Te słowa stają się faktem w codzienności. One przybierają konkretnych kształtów i natchnień. Te słowa wybrzmiewają teraz szczególnie na progu Adwentu. 

Powiem Wam, że jako zakonnik, we wspólnocie seminaryjnej doświadczam Pana Boga w braciach, On działa w nich rzeczywiście. Tylko nie zawsze sobie z tego zdaję sprawę. 

On jest obecny w Najświętszym Sakramencie. Mamy Go w domu. On tu ma Namiot Spotkania. Wiele osób zazdrości mi tej możliwości mieszkania z Ukrytym Panem. A oni z kolei zawstydzają mnie swoją modlitwą, pragnieniem Boga i wielkim sercem. 

On jest w Tobie i we mnie. Czeka na to, czy zgodzę się na Jego miłość. 

Na blogu mojej koleżanki, która niedawno zawarła sakrament małżeństwa przeczytałem słowa o wierności Bogu w Kościele. No właśnie: 

Bóg jest w Kościele szczególnie. Umiłowana Oblubienica, której nie podobna zniszczyć. Kościół przeżywa kryzysy od początku, zmaga się z grzechami i podziałami, nieraz jest nierozumiany lub traktowany jako tradycyjna konieczność. A tu jest skarbnica łask, tu w obfitości mamy zbawienie! I zawstydza mnie wyżej wspomniana Koleżanka. Są z mężem świadomi uczestnictwa w Mistycznym Ciele Chrystusa. 

Drogi Bracie i Droga Siostro! W dobie niepewności zawierz Panu Bogu swoje życie. Przylgnij bardziej, niż kiedykolwiek. Tak, teraz, gdy tak głośno o nieprawościach i krzywdach w Kościele. Droga Siostro i Drogi Bracie, nie bój się i nie lękaj się! 

Pokój i Dobro!  


Podrzucam link do wspomnianego wpisu i szczerze polecam blog MówięTak

MówięTak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz