czwartek, 10 maja 2018

On i ja. Ty jesteś

"Żyj swoją chwilą obecną. Przyszłość należy do Mnie. Złóż wszystko w moje przebite ręce, w moje ręce Oblubieńca". "On i ja"Gabriela Bossis



   Ten cytat wyraża nieustanne zapewnienie z ust Bożych dla mnie. Nie przeczytałem tej książki, taki cytat zamieściła jedna znajoma na Facebooku. Nie tak dawno, pomimo upływającego tygodnia już czasu, odbyłem rekolekcje, na których oprócz rozeznawania i potwierdzania decyzji życiowych mogłem zacieśnić moją przyjaźń z Jezusem. Dziś wieczorem znalazłem w parku jakiś zwalone drzewo, obumarłe. Jednak nikomu zabieganemu w tym świecie nie przyszłoby do głowy że właśnie na nim narodziło się tyle myśli. Obrazowo rzec można, iż posłużył mi on za stalle, te z rekolekcji, ogromne, barokowe, rzeźbione w drewnie przez zakonników.
   Święty Franciszek napisał takie piękne słowa zatytułowane "Uwielbienie Boga Najwyższego". Uwielbiam Jezusa tymi słowami tak, aby stanowiły obraz mnie przed Nim. Oto i one.

Ty jesteś Święty Pan Bóg jedyny, który czynisz cuda.
Dziękuję, żeś mnie cudownie stworzył, że działasz niemożliwe dla mnie, z miłości.
Ty jesteś mocny, 
Ja jestem słaby, ale Ty mnie umacniasz.
Ty jesteś najwyższy, 
jestem mały, i chcę być mniejszy
Ty jesteś Królem wszechmogącym, 
Ojcze Święty, Królu nieba i ziemi.
Króluj we mnie, w każdej mojej decyzji, dziękuję Ci za wszystkie stworzenia, które z miłości stworzyłeś i przeznaczyłeś dla mnie. 
Ty jesteś w Trójcy jedyny
Pan Bóg nad bogami. 
Pomimo tego zdarzyło się że pociągali mnie "bogowie" pod nazwą różnych grzechów
Ty jesteś dobro, wszelkie dobro, najwyższe dobro,
Pan Bóg żywy i prawdziwy
Pomimo tego szukałem poza Tobą "dóbr", nie doceniałem Twoich działań
Ty jesteś miłością, kochaniem
I pragnę Cię coraz bardziej kochać, pomimo tego wciąż za mało Cię kocham.
Myślę, że już kocham więcej, że mam Ciebie,
wtem tracę po kawałku. Nie pozwalaj mi na to. 
Ty jesteś mądrością,
jestem głupi, jeśli nie trwam w Tobie 
Ty jesteś pokorą, 
uczyń mnie pokornym, 
Ty jesteś cierpliwością,
naucz mnie jej,
Ty jesteś pięknością,
mi zdarza się popaść w brzydotę grzechu,
nie dozwól mi tracić Twego piękna we mnie, 
Ty jesteś łaskawością, 
nie pozwól mi gardzić bliźnimi,
Ty jesteś bezpieczeństwem, 
najlepiej czuję się w Twoich rękach,
Ty jesteś ukojeniem,
znasz mnie całego, wszystko ci powierzam,
Ty jesteś radością, 
Ty jesteś nadzieją naszą i weselem,
Raduję się z przebywania z Tobą i przy Tobie,
Ty jesteś sprawiedliwością,
Ty jesteś łagodnością,
Zawsze mogę liczyć na Ciebie w moich problemach i trudnościach,
Twój łagodny głos i obecność nic mi nie może zastąpić
Ty jesteś w pełni wszelkim bogactwem naszym,
dlatego chcę być ubogi, żyć Twoją wolą,
Ty jesteś opiekunem, 
Ty jesteś stróżem i obrońcą naszym,
pomimo, że wyrywam się z Twoich objęć, że nie umiem jeszcze
doskonale Cię objąć, Ty czuwasz ciągle i czekasz
Ty jesteś mocą,
w Tobie moja moc, bez niej umieram, bez niej nie ma nas
Ty jesteś wiarą naszą,
nie dopuszczaj na mnie zwątpień,
wolę cierpieć niż zwątpić,
Ty jesteś miłością naszą,
Ty jesteś miłością moją, niech miłość moja ku Tobie stale wzrasta,
pomimo, że przyjdzie oschłość,
owocowanie musi być odczuwalne
Ty jesteś całą słodyczą naszą, 
słodko jest trwać w Tobie,
Ty jesteś wiecznym życiem naszym,
Wielkim i przedziwnym Panem,
Bogiem wszechmogącym, miłosiernym Zbawicielem.


On i ja. Warto się z Nim zaprzyjaźnić

Myślę o założeniu strony bloga na Facebooku. Odnalazłem stronę bardzo inspirującego bloga o miłości na linii Bóg - człowiek. Myślę, że warto go polecić: Mówię Tak
Do następnego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz