niedziela, 22 kwietnia 2018

Z Dobrym Pasterzem nie zginiesz! J 10,9-18


Ja jestem dobrym pasterzem. Dobry pasterz poświęca swoje życie za owce. J 10.11

   Dzisiejsza niedziela, zwana Niedzielą Dobrego Pasterza, otwiera Tydzień Modlitw o Powołania. Czuję, że to moje święto. Święto tego bloga, który stara się być pomocą dla wszystkich i jednocześnie wołaniem o dobrych pasterzy na wzór Najlepszego. 
   Wczoraj znów wędrując Duch Święty poukładał we mnie kilka myśli, które można zobaczyć tutaj, w Małym Vlogu 06 
    Polecam jednak bardziej rozważanie o.Tomasza STrawa Słowa

   Rozważając dzisiejszą Ewangelię, przypomniałem sobie o słowach: Posiadam jeszcze inne owce, które wprawdzie nie są z tej zagrody, lecz trzeba, abym je przyprowadził. 
To inni chrześcijanie, inni ludzie...
Jednak w polskiej rzeczywistości można się zasiedzieć... to naturalne, jeśli większość życia spędzi się w lokalnej społeczności. Pamiętam scenę z Sami Swoi, kiedy Kazimierz Pawlak wchodzi do kaplicy na statku i widząc czarnoskórego księdza w ornacie przestraszył się: Ksiądz murzyn... koniec świata! 
Rozważając dzisiejsze Słowo przypomniało mi się spotkanie z lutego b. r. w Krakowie-Łagiewnikach. Wchodząc z chłopakami i ojcami do jednej z kaplic w dolnym kościele, zobaczyliśmy że przy ołtarzu w innej kaplicy stoi ciemnoskóry, niski kapłan. Dla  jednych był to powód do śmiechu, inni się nawet nie zdziwili, inni myśleli, skąd się tu wziął. Przykro mi się zrobiło... że myślenie polskie bywa takie ciasne, pomimo pobożnych praktyk. 
Po Koronce do Miłosierdzia Bożego i zwiedzaniu wszedłem do księgarni sanktuarium. Spotkałem nieopodal przeglądającego książki i pamiątki wyżej wspomnianego księdza. Wiedząc, że moja znajomość angielskiego jest marna, ale podstawy znam, zapytałem go skąd jest. Odpowiedział, że z Argentyny. Pożyczyłem mu Bożego błogosławieństwa i wyszedłem z moimi zakupami. Jednak wracając usłyszałem za sobą wołanie: money, money! To ksiądz Argentyńczyk, zawołał mnie, bo z tego wszystkiego nie zabrałem reszty. 
Zobaczcie! Katolicki ksiądz z drugiego końca świata, jeden Pasterz, jedna wiara, jedna Miłosierna Miłość... bądźmy ponad schematami i tym co zewnętrzne. 

Pamiętajcie o powołanych, i tych, którzy słyszą głos Pójdź za Mną!... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz